Mida õpilased täpsemalt õpivad?
Rõhk loomisel ja käelistel oskustel
Lõikamine, voltimine, rebimine
Erinevad kinnitamise viisid (klambrid, liim, teip, sidumine jne)
Grataaž, assamblaaž ja kohrutamine
Kombineeritakse 2D ja 3D tehnikaid
Trükkimine – ja mitte igavalt!
Monotüüpia
Materjali- ja esemetrükk
Paberitrükk
Niiditrükk
Taimetrükk
Maalimine
Kuidas pintslite, värvide ja veega klassis ümber käia?
Kattevärvide segamine alusel ja paberil
Värviüleminekute loomine
Kuidas ja millal teha tausta?
Akvarell erinevates tehnikates (märjalt märjale, sulatamine, laseerimine)
Õlipastellid + akvarell
Plastiliinimaal
Joonistamine ja pliiatsitehnikad
Erinevad jooned ja erinevad joone tekitamise vahendid
Viirutused, varjutused, tekstuurid eakohasel viisil
Söe kasutamine
Ruumilised ja installatiivsed tööd
Savitehnikad: muljumine, venitamine, silumine
Ruumiline paberitöö
Voltimine
Installatsioonid käepärastest vahenditest
Maakunst
Eriline rõhk: taaskasutus
Looduslikud ja taaskasutus materjalid
Nutikad lahendused kunstiklassi jääkidele, ehk kunstiklassis kulub kõik ära.
Teoste eksponeerimine
Milleks, kuhu ja kellele näitust teha?
Kuidas teha etiketti?
Kuidas teoseid paigutada nii, et hea ja huvitav oleks vaadata?
- Kuidas me kinnitada saame?
Natuke disaini ja visuaalkultuuri ka!
Värvide tähendus liiklusmärkidel, multifilmides, looduses, reklaamis
Igapäevased sümbolid
Raamatuillustratsioonide uurimine
Liikuva pildi loomise esimesed sammud
Disainiprotsessi esimesed sammud
- põhikujundid ja joon
- Suurus, kuju, paiknemine, asend, proportsioonid, elementide hulk,
- staatika ja dünaamika
Kunstikultuur
- Kunsti mitmekesisus
- Kunsti liigid 1
- Mõned põiked kunstiajalukku
- Kunstinäitusel käimine (igas õpikus 1 kord, abiks töölehed)
Ekstrad:
Õppevideote keskkond (Kuidas teha?)
Mõned töölehed failidena välja printimiseks
Kunsti osaosakused on kõik kaetud
- Kõige suurem rõhk on I kooliastme õpikutes loomisel.
- Õpilaseraamat sisaldab ka teadmisi, uurimisküsimusi ning mõtlemisküsimusi.
- Iga teema lõpust leiab refleksiooniküsimused.
Kunst
Õpikutes on tänapäevase kunsti osakaal suurem kui ajaloolise. Leidub nii abstraktset, kui figuratiivset kunsti. Samuti on pildilised näited erinevatest visuaalkultuuri-, rahvakunsti ja disainiobjektidest. Teoste juures õpetatakse ka vaatama ja märkama.
Valik kunstnikke, kellega kohtutakse õpikutes:
Eestist: Paul Raud, J. G. Welte, Leonhard Lapin, Sirje Runge, Kertu Sillaste, Kaido Ole, Kristi Kongi, Jüri Arrak, Maria Kristiina Ulas, Jass Kaselaan, Ellinor Aiki, Margot Kask, Lembe Ruben, Maarit Murka, Jüri Arrak, Piret Raud, Tõnis Saadoja, Marja Liisa Plats, Tiit Pääsuke, Kris Lemsalu, Konrad Mägi, Nikolai Triik, jt.
Välismaalt: Yayoi Kusama, Wassili Kandinsky, Maurice Sendak, Arturo Herrera, John Millais, Edgar Degas, Godeleine de Rosamel, Michelle Hamer, Clet Abraham, Scott Froschauer, Kveta Pacovska, Pablo Picasso, Henri Matisse, Salvador Dali, Leonardo da Vinci, Vincent van Gogh, Henri Rousseau, Jeff Koons jt.
Metoodikast
Alati alustame häälestusest ja lõpetame refleksiooniga
Leidub individuaalset tegevust ja ka grupitöid
Õpikud sisaldavad mänge ja kogu keha kaasavaid õppetegevusi
- Lõbusad lapsepärased jutukesed hoiavad motivatsiooni ja selgitavad lihtsal moel erinevaid küsimusi.
Mõtlemisküsimused võimaldavad õpetajal endal otsustada, millisel meetodil neid tunniosasid läbi viia.
Osa teemasid moodustavad suurema terviku, osad on üksikud. See võimaldab vajadusel üksikuid teemasid ka mujale tõsta või ajapuudusel ära jätta.
Õpetajaraamatust leiab
Õpetajaraamatu algus on pühendatud metoodilistele artiklitele
Kuidas õppematerjalide komplekti parimal viisil kasutada?
Kompositsiooniõpetuse didaktilised alused
Ekspositsiooni didaktika I kooliastmele
Võimalused hindamise korraldamiseks.
Iga õppeühiku kohta õpilaseraamatus on peatükk ka õpetajaraamatus.
Teema kohta käivatest peatükkidest leiab:
PRÕK kohased õpitulemused
Õppeühiku õpitulemused
Hindamiskriteeriumid (lävenditasemel)
Soovitusliku kunstitundide mahu 45 minutilistes tundides. Samuti teise aine tunnimaht, kui tegemist on lõiminguülesandega.
Veebilingid videotele ja lisamaterjalidele
Täpsustused vahendite valimise kohta
Lisainfo teema läbimise kohta. Kuna I kooliastme õpilased ei loe veel pikemaid tekste, siis on õpetajaraamatusse koondatud mitmekülgset infot, mida õpetaja lisaks tunnis ise saab rääkida. Muuhulgas leiab siit ka lisainfot kunstnike ja teoste kohta. Õpetaja ei pea ise infot otsima hakkama
Valikuvõimalused tundide varieerimiseks või kiiremate õpilaste töös hoidmiseks.
Praktilise töö täpsemad juhised. Juhendid, mis oleks õpilasele liiga pikad olnud lugeda, leiab õpetajaraamatust
Soovitused töö sujuvaks korraldamiseks